en summering av sommaren

nu när hösten är här (vilket jag inser att jag har nämnt i ungefär de tio senaste inläggen...) tänkte jag att det kunde vara roligt att göra en sammanfattning av sommaren tjugohundrafjorton. varning för långt inlägg och mycket bilder!
 
juni började med en helg i göteborg och godaste räkmackorna högst upp i gothia towers:
därifrån tog louise och jag tåget till skavsta och flyget till cypern för en vecka hos moster: 
när jag kom hem fick jag äntligen hänga lite med de här:
midsommarvädret var deppigt men det gjorde inte så mycket när jag och mitt sällskap insåg att det faktiskt är okej att lämna firandet innan de ens kommit fram till dansen runt stången och åka hem och äta jordgubbar och färskpotatis istället. inomhus.
när mamma fyllde år i våras gav vi henne en present som vi delade ut i början av juli - ett besök hos harry potter i norrköping:
1. på väg hem efter kvällsdopp iklädd finaste tröjan som jag fick av johanna när hon rensade ur garderoben. win! 2. vi bakade jordgubbspaj (raw) en dag 3. grillmiddag med quinoabiffar. 4. ny muminmugg till samlingen!
ett par dagar spenderades i stockholm. det var supervarmt och vi åkte till fjäderholmarna, gick på gröna lund och åt pizza i park.
johanna fyllde 25 och jag klippte ihop en liten film av firandet:
 
i månadsskiftet juli/augusti var det dags att flytta ut ur kollektivet häzten efter två år på kaplansgatan. dagen efter vi hade lämnat ifrån oss nycklarna och återigen var norabor åt vi finlunch på brasseriet.
och sen åkte jag till öland:
när jag kom hem därifrån blev det klart att jag skulle få en lägenhet i detta fina hus:
1. jag var bjuden på mysig kräftskiva hos alex och erik. 2. lyxfrukost på kryssningen som var min och louises födelsedagspresent till mormor. 3. vi lyssnade på gudrun i stadsparken. (och idag har jag förtidsröstat! in med feministerna!) 4. och sen som över en natt slog vädret om och jag fick ta fram långbyxor och jacka.
louise flyttade till göteborg och jag åkte och hälsade på. vi trängdes med människor på ikea, gick på liseberg och åt lunch på mysiga caféer. jag fick se johannas nya lägenhet och hann även träffa anton och louise som jag lärde känna när jag bodde i göteborg förrförra våren. fina dagar! fotona kläddes i höstigt filter:
sen är vi ju faktiskt framme i nutid då sommaren avslutades i lördags med popaganda. vit päls gjorde sin sista spelning och inte många ögon var torra:
och det var det. en sommar i trettiosex bilder. nu ska jag äta apelsin och titta på hela sverige bakar!
mat, musik, resor | |
Upp