stockholm i juni

nu var det lite drygt en månad sedan jag bloggade förra gången, det har ju en tendens att bli så för mig. här kommer i alla fall några bilder från veckan efter midsommar när jag, mamma och lillasyster åkte hit:
till stockholm! vi lånade vår kusins lägenhet och turistade i några dagar. första kvällen var det faktiskt ganska fint väder, så vi åkte till söder.
åt middag på chutney
och promenerade på mysiga gator.
nästa dag tog vi tunnelbanan från fridhemsplan
och åt vår standardlunch i hötorgshallen.
vi gick runt och tittade i affärer
innan det blev dags för middag - på la neta! så goda tacos.
efter maten tog vi spårvagnen till skansen för att titta på allsångspremiären. regnet öste ner och jag var väl halvnöjd med situationen. när sändningen var slut fortsatte de en extra halvtimme för publiken på plats, men då var vi ganska överens om att vi hade fått nog av carola och hasse andersson och att det var skönare att åka hem och värma oss.
bussväntar-vyn på kungsgatan.
när vi vaknade nästa dag var det onsdag och vi åkte återigen upp på stan.
vi ville passa på att testa olika matställen så den här dagen blev det sally voltaire & systrar på åhléns city. gott!
framåt kvällen hade vi tur och fick fint väder när planen var att åka till gröna lund. mamma och jag satt vid vattnet och solade och åt sushi och sedan gick vi till stora scenen för att lyssna på sven-bertil taube. det var mest mamma som ville gå på konserten men jag hade inget emot att vara sällskap. klassiska taube-låtar + en imponerande energi för en åttioåring = bra kväll.
sedan var det torsdag och då var det dags att åka hem.
så vi hoppade på tåget på centralen, och nya säsongen av true detective höll mig sällskap hem till örebro.
mat, resor, sommar | |
Upp