bokcirkel gånger två

eller, i ordets strikta mening gånger noll kanske, men jag har liksom tänkt att det vore kul med den typen av sammanhang och nu har jag i alla fall hittat två stycken TYP bokcirklar. först är det den som jag nämnde i mitt förra blogginlägg, och det är egentligen en konversationskurs i engelska på folkuniversitetet, men den går ut på att läsa och diskutera noveller = score! innan terminen började funderade jag lite på vilken sorts klientel som kan tänkas anmäla sig till den typen av kurs. nu vet jag - det är jag och pensionärerna. <3 det är minst sagt en stor omställning från litteraturseminarierna på c-nivå som jag svettades över förra året, men det är ju lite det som är poängen. mysigt och kravlöst = sjukskrivningsvänligt.
 
den andra är på initiativ av usapodden (fd usavalpodden, aka bästa podden) som i senaste avsnittet drog igång en bokklubb för hillary clintons nysläppta what happened. boken är fortfarande "under inköp" på bibblan men jag står på första (och enda, lite taggad här) plats i reservationskön så förhoppningsvis kan jag snart börja läsa, för om två veckor ska de inledande delarna diskuteras - av de medverkande i podden, dårå, men det passar ju bra in på kravlöshetstemat om inte annat!
 
böcker, höst, vardag | |
Upp