januariplaner

avsluta min behandling på MHE-kliniken:
i slutet av månaden ska jag åka till mora en sista gång för fyra avslutande vårddagar. otroligt dubbla känslor kring detta. eller, mest av allt känns det jättedåligt, men samtidigt är det ju som det är, och jag kanske helt enkelt måste acceptera att deras behandling hjälpte mig till viss del men inte fullt ut. det känns bara så ovisst och svårt hur jag ska klara av att fortsätta framåt själv...
 
etablera ny kontakt på psykiatrin:
på ätstörningsenheten i örebro tycker de att jag behöver fokusera på de delar av min oro och ångest som inte är matrelaterade, snarare än att få mer behandling för ätstörningen. själv önskar jag att jag kunde kombinera båda två, men det är inte så lätt att driva ett case mot psykiatrin... jag fick komma till en psykolog i höstas, men han gjorde bedömningen att jag inte riktigt var mottaglig för psykoterapi för att jag hade svårt att öppna upp mig. han föreslog att jag skulle få träffa en sjuksköterska och diskutera livet "på en mer vardaglig och basal nivå" istället. det klingar så fel i mina öron, för det faktum att jag har svårt att prata om vissa saker känns liksom för mig som ett tecken på att jag har ett större behov av behandling, snarare än mindre... nu har jag i alla fall fått kallelse till en sköterska och jag inser att jag måste ta tillvara på alla chanser att komma in i systemet, så jag håller tummarna för att det kan bli bra - eller åtminstone ett steg i rätt riktning.
 
göra adrienes TRUE 30 day yoga journey:
jag älskar yoga with adriene på youtube. nu släpper hon en ny serie där det kommer ut ett yogapass varje dag under januari och jag ska verkligen försöka att följa det. jag har alltid en tröskel till att FAKTISKT ta fram mattan, FAKTISKT starta videoklippet, men innerst inne vet jag att jag 99,9% av gångerna mår bättre både under och efter passet än jag gjorde innan. 
 
titta på oscar-filmer:
den 23:e januari släpps nomineringarna till oscarsgalan och i sann same procedure as last year? same procedure as every year-anda ska jag titta på alla som är nominerade till bästa film. efter att ha genomlidit allt från the revenant till mad max fury road (obs säkert "jättebra filmer" men ej min cup of tea) känner jag mig rustad att ta mig an årets uppställnig.
 
film/tv, mhe-kliniken, vardag, vinter, ätstörning | |
Upp